Pages

Friday, August 5, 2011

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK

Salam Ramadhan al-Mubarak..
Alhamdulillah, kita masih diberikan kesempatan oleh Allah SWT untuk berjumpa dengan Ramadhan yang dirindu dan ditunggu-tunggu kehadirannya oleh seluruh umat Islam setiap tahun. Dikesempatan ini, masih belum terlewat lagi untuk saya mengucapkan Selamat Berpuasa kepada para pembaca budiman sekalian. Semoga ibadah puasa kita akan diterima oleh Allah SWT hendaknya. Di samping itu, marilah kita sama-sama melipat gandakan amalan-amalan kita sepanjang bulan Ramadhan ini dan semoga kita akan dapat bertemu dengan malam al-qadar (lailatul qadar).

Sesungguhnya, Ramadhan adalah bulan yang terbaik daripada seribu bulan yang mana di dalamnya terkandung satu malam yang penuh istimewa yang tidak dikurniakan kepada umat-umat lain melainkan umat Nabi Muhammad SAW iaitu malam al-qadr (lailatul qadr). Bahagialah sesiapa yang dapat bertemu dengannya kerana barangsiapa yang beribadat pada malam tersebut maka nilai ibadatnya adalah sama dengan dia beribadat seribu tahun (kurang lebih 83 tahun). Subhanallah. Alangkah bahagianya kita jika dapat bertemu dan beribadat pada bulan ini (hari-hari lain pun tetap juga kena beribadat, jangan nak tunggu malam lailatul qadr je..).

Sehingga di sini sahaja catatan saya.. Semoga kita akan bertemu di entri yang lain pula nanti. Jangan lupa tau untuk lipat gandakan amalan tu.. biar kita sama-sama dapat point lebih di bulan Ramadhan yang mulia ni.. Lakukan sebanyak mungkin amal kebaikan di bulan mulia ini dan kurang-kurangkan lah melakukan dosa. Harap-harapnya amal kebajikan kita tu tak terhenti di bulan Ramadhan ini sahaja, sebaliknya akan berterusan sampai bila-bila.. InysaAllah

Semoga Ramadhan datang penuh cemerlang..
4 minggu penuh kebahagiaan..
30 hari penuh keberkatan..
720 jam penuh kesyukuran..
43200 saat penuh keinsafan..
SALAM RAMADHAN AL MUBARAK





No comments: