Pages

Sunday, January 25, 2015

INFO SIHAT



Salam.


Sekadar berkongsi maklumat yang dibaca dari Facebook. Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada saya dan anda yang membacanya.


BACA TAU..PENTING NI...penat sy research pic dlm google nak ksi tengok kbenarannya..hihihi..
biar semua sama2 dpt ilmu..in shaa Allah


As salam..
satu perkongsian.sejak kebelakangan ini dperhatikan banyak berlaku kematian akibat kanser dkalangan umat islam d Malaysia ni.kami pernah didatangi oleh bekas pelajar MRSM,seorng doktor pakar pemakanan dan selalu keluar di astro oasis dlm rancangan agen Halal..sape kenal dgn doktor mohd redza benjamin..beliau pengidap kanser tahap 3..tp dberi ksmpatan oleh Allah utk hdup d dunia ini.beliau banyak beri perkongsian tntg pengalamn beliau sbg pengidap kanser. saya akn cerita sedkit demi sdkit nnt


Dr Reza ni pernah berpesan ketika sakitnya itu pd ibunya jgn benarkan doktor cabut talian hayat nya (bntuan oksgn) selagi beliau blum benar2 dsahkn mati.pd ketika dia koma, dr Reza mohn pd Allah atas segala kebaikan yg dia pernah lakukan sblum ini supaya dberi peluang kedua utk hidup dan dpt dia perbetulkn kesilapan yg telah beliau lakukan.


Kesilapan beliau adalah beliau selalu mmberi ceramah kesihatan kpd org ramai supaya mengamalkan pemakanan mengikut sunnah nabi tp malangnya beliau sendiri mengambil ubat-ubatan kimia utk dirinya..jd beliau telah berlaku hipokrit pd org ramai.dan sejak beliau sedar dari koma,beliau ubah cara pemakanan beliau dan mengesyorkn kita umat islam ikut sunnah nabi.


Sedikit perkongsian lg:
1-makan lah sayur2 atau buah2an dahulu sblum ambil makanan lain
2-makan makanan yg Halal & Thoiyyib(suci)
3- Jgn mkn berlebih lebihn (surah Al-A'raf ayat 31)..bhnti sblm knyng
4-Perhatikn mknn kamu Surah Abasa ayat 24


-INI PERKONGSIAN DARI Dr Reza YG ALLAH DAH LAME BGTAU KITA,CUME RAMAI DR KITA YG TAK TAHU ATAU BUAT2 TAK TAHU...
πŸ‡- cube perhatkn lobak merah kalau dipotong,apekah bentuknyer ?spt mata kan? so dlm kajian sains pun mndapati lobak sbnrnye bagus utk keshtn mata


-then, perhatikn tomato-mengadungi licopin-utk merawat jantung.cube belah tomato,lihat ada 4 cabang dlm tu,ibarat 4 injap dlm jntng kita. yer sbnrnya tomato mmg bagus utk jntung


πŸ‡-cube perhatikn anggur..bentuk asalnya jika kita ambil setangkai anggur adalah spt bntuk jantung kita kan? kajian sains pun mengatakn ia bgus utk jntng


🌰-then perhatikan kacang walnut..kulitnyer keras susah nk dipecahkn dan isi dlmnya jika dilihat spt otak manusia.ia mmg bagus utk otak..pd ibu2 sila beri anak anda mkn walnut supaya otak cerdas dan mudah menghafal esspecially anak yg masuk tahfiz


-cube perhatikn kidney bean@ kacang merah..bentuk buah pinggang kita kan..ia mmg bagus utk rwtn buah pinggang


πŸŽ‹-batang saleri, bentuknye spt tulang manusia..mmg ia bgus utk tulang


🍐-buah avocado-perhatikn buahnya dan mcmane bntuk isinye..ia spt rahim perempuan dan ia mmg bagus utk hormon wanita,bknnyer utk rawatan rmbut shj...


-buah Thin..cube perhatikn buah Thin ini.kaum adam cube perhatikn buah Thin ini danbb sndri ia brbntuk spt ape. kajian sains mndpti ia bagus utk kesuburan kaum lelaki.


🍼Yahudi dah bnyk tipu kita..dia kata daging kmbing kalau mkn kena darah tinggi.itu semua satu pembohongan..DAGING KAMBING🐐 ADALAH PALING RENDAH KANDUNGAN KOLESTROL,yg kena drh tnggi tu sbb cara masakan kita,contohnya masak kmbng dgn santan yg brlebihn dan sbgainye...ape yg Allah jdkn semuanya baik.cume kita manusia yg salah guna betul tak? so perbetulkn cara pemikiran dan pemknn kita dan keluarga lepas ni..bnyk lg tips dr Dr. Reza ni...


INI tips lg utk siape yg mnghadapi masalah usus yg penuh dgn selaput @ lapisan sisa mknn yg tersangkut di saluran usus anda ,anda boleh mengamalkn cara ini secara berterusan yg dsyorkn oleh Dr. Reza ni..kosnyer sgt murah dan anda x perlu hbiskn puluhan ribuan ringgt utk kos rwtn usus ni.(kalau nk mmbazir jugak baik bg kat aku.. hihihi sory gurau ckit)..


Ok caranya mudah saje..anda cume perlu beli kelapa laut atau Nata d Coco tu,buang airnye oppss sory.. buang air manisan nata d coco tu dan ganti dgn air putih..kmdian anda beli 'YAKULT'..ok ini menyelit ckit beli yakult dan jgn beli vitagen krn yakult ni mengandungi 90% bakteria baik yg hidup berbnding dgn vitagen yg hnya mengandungi 80% bakteria mati..Then ambil lbh kurang 12-15 kiub nata d coco td cume campurkn dgn sebotol Yakult..
Amalkn setiap pagi waktu baru bangun tido SEBELUM ambil mknn lain@ kalau nk lbh bkesan buat dua kali sehari sebelum tido mlm..biar berterusan.insyaAllah kesannya najis kita akn lembut dan kotoran yg trsangkut pd usus akn dsingkirkn secara perlahan2..kalau anda tengok njis anda bwarna hitam,itu tandanya ada tndak bls yg baik dr amalan td..penyinhkiran toksid telah berlaku tp benda ni dia x war2kn pd org ramai..


Ada lg dan kwn2 kalau nk tahu ini bkn untuk kondem mane2 produk..cume Dr. Reza bgtau kenape kita mudah kena cancer tulang, kenape kita dsyorkn kena ambil calcium kononnye utk kuatkn tulang? sbnrnya tubuh bdn kita dah ada calcium.so bila kita ambil calcium berlebihn maka ia akn berlebhn dan akan menyebbkn trjadinye kanser tulang.. proses nyer trjadi aku xdpt terangkn..cube tanya pd yg pakar..cume saranan Dr. Reza adalah kita cume amalkn ambil 5 helai pucuk DAUN KARI di buat ulam,krn daun kari mengandungi calcium yg sgt tinggi.
5 helai daun kari bersamaan dgn Dua Gelas Susu Anlene.Logik akal kita lihatlah kenaae orang india suka masak atau makanan berasas daun kari dan tulang mereka kuat boleh buat kerja berat2.Gigi mereka pun putih dan berdaya tahan lama..hihihi ini tngok gigi masing2 umur baru 37 gigi banyak dah yg lompong.Betul tak? jangan marah ya berkongsi ilmu sambil bergurau.


Ok lagi satu kawan-kawan jangan amalkan minum air soya dan bagi anak minum air soya selalu kerana ia penggalak sel kanser dan boleh melemahkan otak.Ini semua penipuan dari yahudi,dia suruh orang islam minum soya tapi diorang minum susu kambing.


Dia nak musnahkan orang islam secara halus dan melalui perang saraf.Tolong control anak2 dari banyak berintenet dan lihat rancangan tv berbentuk hiburan sebab itu melalaikn kita dr mengingati Allah dan kesan sampingannya kita lihatlah saja sekarang.Saya cuma memperingatkan diri saya sendiri dan yg lain2.Yang baik adalah dr Allah dan yg x baik datang dari saya sendiri..


Wallhaua'lam.

Friday, January 2, 2015

SELAMAT TAHUN BARU DAN SALAM PERPISAHAN

Salam..
Alhamdulillah, hari ni kita sudah berada di hari kedua di tahun 2015. Semoga tahun baru anda dipenuhi dengan kegembiraan dan keceriaan.. Bagi yang memasang azam, semoga azam anda akan mampu dicapai..

Permulaan yang baik bagi aku di tahun 2015 dalam dunia blogging... hehe. Mana taknya.. dah lama sungguh rasanya aku tak mencoret sesuatu di sini. Selalunya aku salin balik je artikel yang aku rasa nak share kat sini.. Hari ni terajin pulak nak mengarang sepatah dua kata kat sini. Azam tahun barulah katakan... Apapun, aku harap permulaan yang baik ini akan berterusan hendaknyaa.. aamiin.

OKlah.. berbalik kepada tajuk entry aku hari ni.. hal selamat tahun baru dah settle.. apa ke halnya pulak dengan salam perpisahan?? Sapa yang nak pindah?? Nak pindah mana?? Kenapa nak pindah? Gitulah gamaknya persoalan-persoalan yang akan ditimbulkan bila kita ucap salam perpisahan..

Atenye.. bukan teman yang nak berpindah.. tapi anak dara teman ni haa.. Sedar tak sedar dah 4 tahun usianya. Makanya, teman ghasa nak menganto dia ke sekolah..

Sebelum ni aku anta anak aku kat taska berhampiran rumah sewa aku ni je.. Memandangkan aku dalam proses membeli rumah, yang mana akan menyebabkan pendapatan makin mengecil, jadi aku rasa, mana-mana kos yang boleh dikurangkan, aku kurangkanlah.. dan aku terdengar pasal Taska Permata.

Selain yuran yang rendah, Taska Permata juga memberi pendedahan kepada pendidikan awal kanak-kanak dari usia 2 - 4 tahun (promosi sikit). Anak-anak akan diajar untuk berdikari dan berdisiplin. Pendek kata, anak-anak kat taska ni bukan makan, tido, main je le kojenyee.. Kiranya kes aku ni kira macam serampang dua mata jugakla.. jimat pun dapat, pendidikan anak pun dapat.

Jadi, memandangkan hari ni merupakan hari terakhir anak aku di taska (nak ikutkan dah berakhir 31 Dis yang lalu, tapi aku mohon tempoh lagi satu hari sebab taska baru start 5 haribulan), sebagai menghargai jasa pengasuh-pengasuh di taska tersebut aku buatkan sebiji kek (yang ni untuk anak-anak yang dok taska) untuk mereka. Orang rumah aku pulak masakkan pulut kuning dan rendang.








Alhamdulillah, tadi pengasuh whatsapp kat orang rumah aku gambar anak-anak ni tengah makan besama. Time cuti sekolah macam sekarang ni memang tak ramai yang hantar anak diorang sebab kebanayakannya yang dihantar ke sini mak ayah diaorang cikgu. So, bila cuti sekolah tinggallah berapa kerat ni.

Kepada anakanda abah Nur Iman Wafirah yang bakal masuk Taska Permata hari Isnin ni, semoga membesar menjadi anak yang solehah, beriman dan bertaqwa. Walaupun abah selalu marah Iman, sebenarnya abah sangat sayang kat Iman. Abah marah bersebab.. sebab taknak sesuatu yang buruk jadi kat Iman. Tetiba touching la pulak..

Okla.. semoga bertemu lagi di lain siaran.
Assalamualaikum.