Pages

Thursday, July 21, 2011

SEMENJAK DUA MENJAK...

Lately.. aku rasa cam malas nak update blog aku ni.. Bukan sebelum ni memang aku malas ke?? Yupp.. memang malas.. tapi sekarang ni bertambah-tambah tahap kemalasannya tu..

Kadang-kadang ada 'material' untuk  aku update dan share dalam blog ni.. stori pun dah siap karang dalam kepala.. tapi, entah kenapa idea aku tu tersekat sampai kat kepala hotak aku je.. tak mampu untuk aku interpretasikan ke dalam blog aku ni..

Mungakin juga sebab aku ni bukan seorang blogger tegar.. idea pun tak berapa nak brilliant.. so that, karangan aku tu hanya mampu bertahan di minda aku je la.. pastu, hilang entah ke mana..

Kebelakangan ini juga aku rasa.. ingin mencari keberkatan dalam pekerjaan. Kerja itu kan satu ibadah. So, aku cuba untuk mengurangkan aktiviti atas talian (online) aku semaksima mungkin kerana aku inginkan keberkatan dalam rezeki aku. Aku sedang mencuba ke arah itu biarpun tidak sepenuhnyaa..

Sekarang ni pun, kalau kengkawan mintak nak pinjam broadband dengan aku, aku kata tak bawak.. bukan kedekut atau apa.. aku takut, kalau mereka menggunakan broadband untuk berfacebook dan sebagainya (bukan atas tujuan kerja), dosanya akan aku dapat sekali kerana dikira bersubahat membenarkan mereka menggunakan broadband aku untuk berfacebook dalam waktu kerja. Sudahlah dosa sendiri melayari internet di waktu pejabat tak terhitung banyaknya untuk aku tanggung, ni pulak nak tanggung dosa bersubahat dengan diaorang.. alamatnya.. berapa puluh ratus ribu tahun la boleh aku masuk syurga.. huhhuu.

Yupp.. sekarang ni dah kena pikir soal halal haram... berkat tak berkat.. sebab, tak lama lagi, benih yang tumbuh dalam rahim isteri aku tu akan melihat dunia. Kena bermula dari sekarang (kalau nak ikutkan, sebelum kahwin lagi dah kena jaga bab-bab halal haram ni. tapi, tak kisahlah terlewat pun.. janji ada kesedaran). Sebab apa aku kena perlu kesah tentang halal haram ni daripada sekarang?? Ini adalah sebabnya...



Akhir kata, segala yang baik itu datangnya daripada Allah, dan yang buruk itu datangnya daripada kelemahan diri saya sendiri. Renung-renungkan dan selamat beramal.. wallahua'lam



1 comment:

namzahs said...

tahniah.. tak lama nak dapat org baru :)