Pages

Monday, July 18, 2011

JUVANA EPISOD AKHIR

Malam ini merupakan episod akhir bagi drama Juvana yang mula disiarkan di TV3 pada 25 April yang lalu. Aku bukanlah peminat tegar drama ni.. Semasa mula-mula (episod pertama) drama ini ditayangkan dulu, aku akui ada menontonnya namun tidak memberikan sepenuh perhatian dan fokus aku pada jalan ceritanya. Tambahan pulak, selepas itu, aku ada jugak tertinggal menonton dua atau tiga episod daripada drama inil. Namun setelah menyaksikan beberapa episod sebelum episod akhir, aku dapati ia adalah sebuah drama yang menarik dan penuh dengan elemen kejutan.

Kekuatan drama ini bukan sahaja terletak pada para pelakonnya yang hebat, tetapi juga dari sudut penceritaannya (read: ulasan ini adalah dari sudut pandangan aku yang bukan arif mengenai dunia hiburan dan penerbitan). Namun, sebagai penonton, aku rasa drama ini berjaya membuat aku untuk mengikuti dari satu episod ke satu episod berikutnya dan apabila makin hampir ke penghujungnya aku dapati drama ini penuh dengan kejutan. Kupasan demi kupasan satu demi satu watak dalam drama ini adalah sangat menarik sehingga aku sendiri tak sangka Cikgu Shaari yang selama ini macam baik rupa-rupanya sama sahaja macam cikgu-cikgu yang lain (kecuali cikgu Zakiah) yang ada kat situ.

Oleh itu, jangan lupa untuk menyaksikan drama Juvana episod akhir pada malam ini yang aku rasa episod malam ini pasti akan lebih hebat dan penuh dengan aksi dan kejutan. Apapun, syabas kepada tuan director dan penerbit drama ini iaitu Mr Faisal Ishak dan Mr Khabir Bhatia yang berjaya mengarah dan menerbitkan drama yang bagus ini. Semoga, apa-apa yang baik daripada drama ini dapat kita jadikan iktibar dan panduan dalam kehidupan kita. Akhir kata, selamat menonton.. Daa..



No comments: