Pages

Tuesday, June 22, 2010

SENGAL..!!

Ari Ahad aritu, mak sedara aku suruh amek anak dia (sepupu aku) balik dari tuisyen jam 6.00 ptg. Lebih kurang jam 5.50 ptg aku pun pergilah amek sepupu aku tu dengan menaiki motosikal. Sampai tempat tuisyen, bebudak tu masih lum keluar lagi. Ada la 4-5 buah kenderaan mak bapak, abang kakak, yang sedang menunggu anak mereka. Dalam hati aku kata "lambatnya pulakk.. (ke aku yang sampai awal sangat??)". Matahari petang yang memancarkan cahayanya telah menimbulkan rintik-rintik peluh kat dahi aku. Yang aku pun satu, dengan ber'sweater' bagai, pastu helmet tak tanggal, memanglah panass!! Lagi mau kompelen.. Tak lama pastu aku nampak bebudak tuisyen tu dah mula keluar. Aku nampak la sepupu aku tu keluar, pastu dia masuk balik. Agaknya tak nampak aku kott.. akupun dok jauh sikit dari tempat biasa mak bapak tunggu. Dalam 5minit camtu dia kuar balik dan nampak aku. Apabila aku nampak dia, akupun mula menghidupkan enjin motor dan tetibaa..
"YA ALLAH.. HELMET TAK BAWAK!!"

Perggghhh!! malunya aku.. yang sepupu aku ni dah siap bonceng kat belakang. 
Last-last aku suruh dia turun balik n suruh dia tunggu jap, aku balik amek helmet kat rumahhh.. huhhhuuu.
Sengal ke tak sengal aku niii..??!!!

No comments: