Pages

Thursday, April 4, 2013

SUATU MASA

Salam..
Aku tak tahu bagaimana nak aku mulakan kata-kata untuk mencipta ayat-ayat yang menggambarkan betapa aku sudah lama tidak menulis di sini. Bukan tidak terlintas di fikiran.. malahan kerapkali juga aku mengunjunginya.. tapi bagaikan ketandusan kata-kata untuk aku semadi dan abadikan tiap peristiwa dan kenangan yang singgah dan hadir dalam kehidupanku di sini.

Sehinggalah hari ini.. entah tarikan magnet atau graviti mana yang menarik kuat aku untuk menekan huruf-huruf di papan kekunci ini lantas membina ayat-ayat bagi menyatakan betapa aku telah lama meninggalkan 'diari maya' ini..

Semoga ini menjadi satu titik permulaan buat aku mencatatkan sesuatu di sini biarpun tidak sekerap mereka yang lain.. tapi sekurang-kurangnya ada sesuatu untuk aku semadi dan abadikan di sini untuk ingatan aku di masa akan datang..

Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
Mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukan

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan

Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima

No comments: