Pages

Wednesday, June 15, 2011

Blair baca al-Quran tiap hari...

Terbaca artikel ni kat Harian Metro (Selasa, 14hb Jun) dan rasa cam patut di share di blog aku ni..
Kalau seorang bukan Islam seperti Blair ni boleh baca dan rujuk al-Quran setiap hari apatah lagi lah kita yang dah memang lahir-lahirnya Islam ni, sepatutnya mencontohi dia dengan membaca dan mengamalkan apa yang diajar didalam al-Quran sebagai panduan dalam kehidupan kita..
Blair ni bukan sahaja baca malah memahami setiap isi kandungan al-Quran tu bagi memastikan yang dirinya sentiasa celik agama. Selain tu, menurut Blair jugak dia baca al-Quran setiap hari adalah untuk memahami sesetengah perkara yang berlaku di dunia.

Nah!! bukankah ini bukti yang menunjukkan yang al-Quran tu adalah panduan yang lengkap merangkumi setiap aspek kehidupan dan kandungannya sentiasa relevan dari dulu sehingga sekarang. Kalau si Blair yang bukan Islam ni boleh jadikan al-Quran sebagai panduan kehidupan dia, takkan kita yang mengaku Islam ni nak menolak segala hukum-hakam yang dah memang ditetapkan oleh Allah SWT dalam al-Quran.

Justeru, saya menyeru kepada diri saya dan diri kalian juga supaya marilah sama-sama kita menjadikan al-Quran sebagai panduan dalam kehidupan kita dan marilah juga kita sama-sama mendoakan supaya si Blair ni dibukakan pintu hatinya untuk Islam kerana Blair sendiri pernah memuji Islam sebagai agama yang indah dan Nabi Muhammad sebagai tokoh yang membawa kekuatan sangat bertamadun. Cuma mungkin hidayah Allah belum sampai kepadanya lagi. Jadi marilah kita berdoa semoga akan bertambahlah lagi lebih ramai umat Nabi Muhammad SAW di atas muka bumi ini.. Wallahua'lam.


No comments: