Pages

Wednesday, March 16, 2011

:: LIFE ::

Aku rasa.. hidup aku sejak 2 menjak ni macam tak berapa nak terurus..
Pergi kerja jam 7 pagi.. pulang ke rumah semula jam 7 petang..
Baru jam 9, 10 malam.. mata dah mengantuk..
Maka terbengkalai lah segala tok nenek assignment yang patut disiapkan

Rumah sewa dah macam hotel..
Balik untuk tidur je..
Hujung minggu kalau ada kelas pergi kelas di Shah Alam
Kalau takde.. balik rumah mak..
Kalau ada OT kena kerja pulak Sabtu Ahad

Aku dah mula letih menghadapi situasi seperti ini..
Hari-hari berulang alik dari Selandar ke Masjid Tanah dan sebaliknya membuatkan kehidupan aku seperti tidak terarah..
Bak kata orang sekarang... "takde life"
Sepatutnyaa.. di awal-awal perkahwinan aku manfaatkan masa untuk mengenali hati budi isteri dengan lebih dekat
Berjalan-jalan dan bersiar-siar sambil menikmati usia perkahwinan kami yang masih muda
Menjalani kehidupan berumah tangga seperti suami isteri yang lain sambil menonton televisyen, makan bersama, keluar malam sekali-sekala, dan sebagainya..

Ada juga isteri aku mohon pindah ke tempat kerja yang lebih dekat dengan tempat kerja aku..
Tapi pengarah tempat kerja isteri aku sekarang ni tak mahu luluskan melainkan pertukaran suka sama suka..
So, kepada tuan pengarah tempat isteri aku kerja tu..
Sekiranya anda terbaca belog saya ini..
Tolonglah perihatin dengan masalah yang kami hadapi..
Saya tak mintak lebih.. cuma tolong sign dan luluskan permohonan pertukaran isteri saya tuh jer..
Pastu.. terpulanglah kepada pihak atasan (HQ) sama ada nak luluskan ke tak..
InsyaAllah, saya yakin pasti ada pengganti yang akan menggantikan tempat isteri saya nanti..
Tolonglahh.. saya merayu dengan sesungguh hati ni..
Kembalikanlah 'life' yang pernah saya lalui dahulu
Semoga 'life' saya yang semakin malap ini akan semakin cerah atas jasa baik tuan itu.. :-(

p/s: korang tolong-tolonglah doakan supaya isteri saya dapat bertukar di tempat kerja yang lebih dekat dengan saya yer.. tq in advance..



1 comment:

Anonymous said...

perkara bisa bro, keje...balik keje..penat...lama lama ok..pandai pandai cari masa ngn bini...duk kg duit tak rasa sgt...sini duit macam air...berguguran macam air mata aku...huhuhuhu....mog a bini ko dapat pindah dekat insyaAllah.