Pages

Wednesday, September 15, 2010

~EPISODE RAYA TUAN PUNYA BELOG~

Tahun ni merupakan tahun terakhir tuan punya belog ini beraya sebagai orang bujang..
Sungguh tidak seronok sambutan raya tahun ini kurasakan.. Mungkinkah kerana ini merupakan tahun terakhir aku menyambutnya sebagai orang bujang atau mungkin kerana bebanan assignment yang dipikul di atas batu jemala aku telah sedikit sebanyak merenggut kebahagiaan dan keseronokan aku untuk menyambut raya tahun ini??


Hakikatnyaa.. ketidakseronokan aku menyambut raya tahun ini tiada kaitannya dengan tahun terakhir aku beraya sebagai orang bujang kerana biarpun tahun hadapan aku sudahpun berumahtangga (insyaAllah), tapi jangan dilupa yang aku ni masih boleh lagi dikategorikan sebagai bujang iaitulah... BUJANG TIGA... ngehehehee..


Adapun yang tidak menyeronokkan aku beraya pada tahun ini adalah kerana memikirkan assignment yang masih tak siap-siap lagi. Bukannya aku malas atau tidak berusaha untuk siapkan, tetapi sudah hampir tiga minggu aku mencari bahan dan maklumat untuk dua assignment (arkib dan electronic publishing) ini, tetapi masih tidak ditemui maklumat yang diingini. Jadi, SANGAP la jawabnya aku mencari maklumat yang tak jumpa-jumpa itu selama tiga minggu ni. Minggu depan dah nak kena submit, tapi satu habuk pun tak buat lagi.. Isk.. Isk.. ingatkan makin nak habis belajar makin seronok, tapi makin nak habis, makin SANGAP pulak dibuatnyaa.. Sudahnya, aku sempatlah beraya dua hari.. Pastu, terus bertungkus lumus mencari bahan dan maklumat untuk assignment-assignment tersebut.. huhhuuu..


Tika dan saat aku menaip entri ini, aku sedang dan masih lagi mencari maklumat untuk assignment tersebut. Adapun faktor yang membuatkan aku sempat lagi 'menyinggah' kat sini (blogspot) adalah kerana line broadband aku yang ala-ala syahdu lagi sendu di pagi raya yang boleh membuatkan aku tertido pastu bangun balik.. eh..eh masih tak sudah lagi.. pastu tido balik, pastu bangun balik pun masih tak habis loading.. sudahnya, tu yang aku singgah kat sini jap, menghapdate blog yang dah bersawang ni.. at least.. ada la jugak meninggalkan jejak yang dapat dikesan oleh rakan-rakan pembaca sekalian, daripada terus senyap dan membuatkan blog ini terus berkubur sehingga habis semeseter..


Akhir kata, semoga kalian terus ceria selalu menyambut lebaran yang mulia pada tahun ini. Ziarahi dan kunjungilah sanak saudara, jiran tetangga, rakan taulan dan sahabat handai. Yang jauh kita dekat-dekatkan, yang dekat kita erat-eratkan.. semoga ikatan ukhuwwah antara kita akan berkekalan dan mendapat keberkatan dari Tuhan.. Yang sebenarnya, nak pesan.. jangan ikut macam aku yang tak dapat nak beraya sakan tahun ni kerana terpaksa menyiapkan assignment.. uuuwwwwaaaaaaa....
Semoga ketemu lagi di entry yang lain (insyaAllah sekiranya tidak bizi dan assignment dapat disiapkan).


No comments: