Pages

Friday, January 2, 2015

SELAMAT TAHUN BARU DAN SALAM PERPISAHAN

Salam..
Alhamdulillah, hari ni kita sudah berada di hari kedua di tahun 2015. Semoga tahun baru anda dipenuhi dengan kegembiraan dan keceriaan.. Bagi yang memasang azam, semoga azam anda akan mampu dicapai..

Permulaan yang baik bagi aku di tahun 2015 dalam dunia blogging... hehe. Mana taknya.. dah lama sungguh rasanya aku tak mencoret sesuatu di sini. Selalunya aku salin balik je artikel yang aku rasa nak share kat sini.. Hari ni terajin pulak nak mengarang sepatah dua kata kat sini. Azam tahun barulah katakan... Apapun, aku harap permulaan yang baik ini akan berterusan hendaknyaa.. aamiin.

OKlah.. berbalik kepada tajuk entry aku hari ni.. hal selamat tahun baru dah settle.. apa ke halnya pulak dengan salam perpisahan?? Sapa yang nak pindah?? Nak pindah mana?? Kenapa nak pindah? Gitulah gamaknya persoalan-persoalan yang akan ditimbulkan bila kita ucap salam perpisahan..

Atenye.. bukan teman yang nak berpindah.. tapi anak dara teman ni haa.. Sedar tak sedar dah 4 tahun usianya. Makanya, teman ghasa nak menganto dia ke sekolah..

Sebelum ni aku anta anak aku kat taska berhampiran rumah sewa aku ni je.. Memandangkan aku dalam proses membeli rumah, yang mana akan menyebabkan pendapatan makin mengecil, jadi aku rasa, mana-mana kos yang boleh dikurangkan, aku kurangkanlah.. dan aku terdengar pasal Taska Permata.

Selain yuran yang rendah, Taska Permata juga memberi pendedahan kepada pendidikan awal kanak-kanak dari usia 2 - 4 tahun (promosi sikit). Anak-anak akan diajar untuk berdikari dan berdisiplin. Pendek kata, anak-anak kat taska ni bukan makan, tido, main je le kojenyee.. Kiranya kes aku ni kira macam serampang dua mata jugakla.. jimat pun dapat, pendidikan anak pun dapat.

Jadi, memandangkan hari ni merupakan hari terakhir anak aku di taska (nak ikutkan dah berakhir 31 Dis yang lalu, tapi aku mohon tempoh lagi satu hari sebab taska baru start 5 haribulan), sebagai menghargai jasa pengasuh-pengasuh di taska tersebut aku buatkan sebiji kek (yang ni untuk anak-anak yang dok taska) untuk mereka. Orang rumah aku pulak masakkan pulut kuning dan rendang.








Alhamdulillah, tadi pengasuh whatsapp kat orang rumah aku gambar anak-anak ni tengah makan besama. Time cuti sekolah macam sekarang ni memang tak ramai yang hantar anak diorang sebab kebanayakannya yang dihantar ke sini mak ayah diaorang cikgu. So, bila cuti sekolah tinggallah berapa kerat ni.

Kepada anakanda abah Nur Iman Wafirah yang bakal masuk Taska Permata hari Isnin ni, semoga membesar menjadi anak yang solehah, beriman dan bertaqwa. Walaupun abah selalu marah Iman, sebenarnya abah sangat sayang kat Iman. Abah marah bersebab.. sebab taknak sesuatu yang buruk jadi kat Iman. Tetiba touching la pulak..

Okla.. semoga bertemu lagi di lain siaran.
Assalamualaikum.

No comments: