Pages

Wednesday, July 17, 2013

SALAM RAMADHAN 1434H

Salam Ramadhan..
Alhamdulillah.. masih lagi diberikan kesempatan oleh-Nya untuk bertemu dengan bulan seribu bulan -Ramadhan al-mubarak. Semoga terus diberikan kekuatan dan kesihatan yang baik untuk melipatgandakan amalan di bulan yang penuh kemuliaan ini.

Ramadhan kali ini kami sekeluarga menyambutnya di rumah sewa yang baharu di Masjid Tanah. Kadang-kadang terfikir juga.. sampai bila harus menyewa?? Bila agaknya kami akan dapat memiliki kediaman sendiri?! Aku harap impian aku untuk memiliki kediaman sendiri sebagaimana yang aku idamkan akan dapat direalisasikan dalam masa terdekat ni.. InsyaAllah.

Bila dah duduk rumah sewa baru ni.. situasinya pastilah berbeza dengan rumah sewa lama.
Suasana kejiranan di sini agak baik dan rutin harian kami suami isteri juga sedikit berubah..
Dan mungkin yang lebih terasa kesannya adalah anak kami Nur Iman Wafirah.. - Rumah baru.. pengasuh baru.. dan sehari selepas kami berpindah, umminya pulak pergi berkursus.

Sedih jugaklah tengok keadaan dia masa tu.. Segala-galanya berlaku serentak dan itu mungkin merupakan kejutan baginya sehingga dia demam. Seminggu di taska dia menangis.. sehinggakan ada dua hari jugaklah penjaga taska tu suruh aku amek dia awal sebab menangis tak henti dan tak nak makan n susu.

Tapi sekarang.. alhamdulillah, keadaan dia dah semakin ok. Minggu kedua di taska dia dah kembali ceria (tapi tetap menangis bila tiap kali hantar dia waktu pagi). Kalau dulu petang aku datang amek, muka masam dan kelat je.. tapi sekarang (petang tadi laa..) sampai taknak balik. Sangat-sangat bersyukur.. Aku harap, lama kelamaan nanti dia akan makin selesa di situ dan di rumah sewa kami ini.

Cuma yang kami harap.. semoga penghijrahan kami ini (dengan tujuan yang baik), akan diberkati oleh Allah. Aku percaya.. sekiranya kita berhijarah untuk kebaikan InsyaAllah, Allah akan kurniakan kebaikan kepada kita. Sebagaimana Sabda Rasulullah (s.a.w):


Wallhahu a'lam..

No comments: